Luennot, koulutukset ja puheenvuorot

Käymme luennoimassa yhdistyksille ja vapaaehtoisille maksutta. Käymme mielellämme puhumassa myös omaisten- tai läheisten tapaamisissa. Ammattilaiset voivat tilata maksullisen koulutuksen tai luennon. Voit pyytää tilaisuuteesi myös kokemustoimijan puheenvuoron.

Luennot yhdistyksille

Voit pyytää tilaisuuteesi maksuttoman muisti-infon. Aiheina ovat Muisti muuttuu -entäs sitten? tai Muistikummituokio tai Kohti parempaa aivoterveyttä. Luennon kesto on n. 1 h.

Muisti muuttuu -entäs sitten? -luento sisältää tietoa muistin toiminnasta, muistin ikääntymismuutoksista ja tutkimuksiin hakeutumisesta.

Muistikummituokio sisältää perustietoa muistisairauksista ja muistisairaan kohtaamisesta.

Kohti parempaa aivoterveyttä -luennosta saat tietoa miten voit pitää huolta aivoterveydestäsi. Luento sisältää myös muutamia mukavia harjoituksia, joiden avulla pääset jumppaamaan aivojasi.

Luennot vapaaehtoisille

Voit pyytää vapaaehtoistoimijoillenne maksuttoman luennon.

Muistisairaudet ja kohtaaminen -luento sisältää tietoa muistisairauksista ja niiden vaikutuksista ihmiseen sekä vinkkejä muistisairaan kohtaamiseen. Luennon kesto on n. 1-1,5 h.

Kohti parempaa aivoterveyttä -luento antaa tietoa miten voi pitää huolta aivoterveydestä. Luento sisältää myös muutamia mukavia harjoituksia, joiden avulla pääsee jumppaamaan aivoja.

Luennot ammattilaisille

Voit tilata työyhteisöllesi räätälöidyn maksullisen koulutuksen tai luennon.

Kysy lisätietoja ja sovi luennosta

Toiminnanjohtaja Tarja Levonen p. 040 523 9697 tai tarja.levonen@kouvolanseudunmuisti.fi

Kokemustoimijan puheenvuoro

Kiinnostaisiko kuulla kokemustoimijan tarina? Kokemustoimija on muistisairauteen sairastunut tai läheinen ja tarinansa kertomiseen koulutettu vapaaehtoinen. Kokemustoimijat kertovat elämästä ja kokemuksista muistisairauden kanssa.

Tavoitteena on herättää kiinnostus erilaisiin kokemuksiin muistisairauden kanssa elämisestä. Kokemustoimijan kuuleminen auttaa tunnistamaan muistisairaan ihmisen ja läheisen tarpeita, ja sitä kautta kehittämään ammatillista osaamista eri palvelualoilla ja oppilaitoksissa. Kokemustoimija voi osallistua kokemustiedollaan koulutukseen tai palveluiden suunnitteluun, kehittämiseen tai arviointiin.

Kokemustoimija on saanut riittävästi etäisyyttä elämäntilanteeseensa ja on sen myötä sinut elämänvaiheensa kanssa. Kokemustoimijat ovat käyneet Muistiliiton järjestämän koulutuksen.

Kysy lisätietoja ja varaa kokemustoimijan puheenvuoro

Jenni Pussinen p. 045 858 2333 tai jenni.pussinen@kouvolanseudunmuisti.fi