Muistisairauteen sairastuneelle ja läheiselle

Toimimme koko Kainuun alueella ja järjestämme mm. vertaistoimintaa muistisairauteen sairastuneille ja heidän läheisille, toiminnallisia ryhmiä sekä ohjausta ja neuvontaa.

Aivojumppa Brain Gym®-ryhmät

Aivojumpassa tehdään liikkeitä, joilla harjoitetaan mm. keskittymistä, näkemistä sekä kuuntelemista. Ryhmät kokoontuvat Hyrynsalmella, Kajaanissa, Ristijärvellä, Suomussalmella sekä Vuolijoella.

Kajaani ryhmä 1 Kajaani ryhmä 2 Ristijärvi Suomussalmi Vuolijoki

Muistikerho

Muistikerho on tarkoitettu kotona asuville henkilöille, joilla on arkea haittaavia muistihäiriöitä tai etenevä muistisairaus. Kerhossa sisältönä mm. kevyttä jumppaa, muistia ja aivotoimintaa aktivoivia tehtäviä, keskustelua muistiin liittyvistä asioista, osallistujien toiveita kuunnellen.

Muistikerho Kajaani

Muistitreeni

Muistitreeni on tarkoitettu muististaan huolestuneille, vasta muistisairauteen sairastuneille sekä heidän läheisilleen. Tapaamisissa treenataan muistia erilaisin keinoin ja keskustellaan muistiin liittyvistä asioista. Muistitreeni tapaamiset Kajaanissa ja Sotkamossa.

Muistitreeni Kajaani Muistitreeni Sotkamo

Kun muisti muuttuu

Kun muisti muuttuu on yhteinen ryhmä muistisairaalle ja hänen läheisilleen. Ryhmässä kokoonnutaan ensin yhteen ja jakaudutaan sitten kahteen eri ryhmään; sairastuneet omaan ja läheiset omaan ryhmäänsä. Molemmilla ryhmillä on omat ohjaajat.

Molempien ryhmien tarkoituksena on tuottaa hyvää mieltä, saada vertaistukea ja vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Kun muisti muuttuu- ryhmät kokoontuvat Kajaanissa, Kuhmossa sekä Suomussalmella.

Kun muisti muuttuu, Kajaani Kun muisti muuttuu, Kuhmo Kun muisti muuttuu, Suomussalmi

Muistiporinat

Muistiporinat on tarkoitettu muististaan huolestuneille, muistisairauteen sairastuneille sekä heidän läheisilleen. Muistiporinoissa annetaan tietoa muistisairauksista, muistisairauden vaikutuksista arkeen, vinkkejä muistisairauden tuomiin muutoksiin arkeen, sekä keskustellaan osallistujien toiveiden pohjalta tulleista aiheista. Muistiporinat kokoontuu Paltamossa ja Puolangalla.

Muistiporinat Paltamo Muistiporinat Puolanka

Lea Torvinen Toiminnan vastaava, muistiasiantuntija 040 520 7642 lea.torvinen@kainuunmuistiyhdistys.net

ohjaus ja neuvonta, aivoterveys- ja muistiluennot, asiantuntijatehtävät eri verkostoissa

Heidi Sirviö Muistiasiantuntija, vertaistoiminta 040 835 1660 heidi.sirvio@kainuunmuistiyhdistys.net