Arjen lakiasioita muistisairauden kohdatessa: holhoustoimilain mukainen edunvalvonta

11.12.2024
14–15

Holhoustoimilain mukainen edunvalvonta

• Milloin tarvitaan edunvalvojan määräys?
  • Mitä edunvalvojan tehtäviin kuuluu?
  • Mitä oikeuksia päämiehellä on?

Muistiliitto järjestää kaikille avoimia ja maksuttomia webinaareja muistisairaille ja heidän läheisilleen tärkeistä lakiasioista. Niissä käsitellään erityisesti oikeudellista ennakointia, edunvalvontavaltuutusta ja edunvalvontaa – teemoja, jotka nousevat usein esille muistisairaiden ihmisten arjessa.

Tilaisuudet tarjoavat tietoa siitä, miten voi varautua tuleviin tilanteisiin, varmistaa omien asioiden hoito oikeudellisesti ja ymmärtää edunvalvontaan liittyvät muistisairaan asiakkaan oikeudet.

Tervetuloa mukaan! Ilmoittaudu viimeistään ma 9.12.2024.

Ilmoittaudu webinaariin

Huomioitavia asioita webinaarista

• Osallistumislinkki lähetetään osanottajille tilaisuutta edeltävänä arkipäivänä.
  • Webinaaria ei tallenneta, mutta osallistujille jaetaan esitysmateriaali tilaisuuden jälkeen.
  • Muistiliitolla on oikeus peruuttaa tilaisuus esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän takia tai tehdä muutoksia aikatauluun tai kouluttajaan.
  • Katso myös muut arjen lakiasioihin liittyvät webinaarit
Sari Elomaa juristi 050 66 112 sari.elomaa@muistiliitto.fi

Vaikuttaminen, oikeudelliset asiat