Muistineuvo-tukipuhelin

Muistineuvo on tukipuhelin, josta saat ensitietoa juuri silloin kun olet itse sitä valmis vastaanottamaan ja sinulle sopivissa erissä. Saat tietoa muistin huollosta, muistisairauksista, apuvälineistä ja hoito- ja palvelujärjestelmään liittyvistä asioista. Lisäksi Muistineuvo tarjoaa neuvontaa, tukea ja palveluohjausta.

Muistineuvossa vastaavat maakunnalliset Muistiluotsi-asiantuntija- ja tukikeskusten muistialan ammattilaiset. Muistiliitto on Puhelin- ja verkkoauttamisen eettisten periaatteiden neuvottelukunnan jäsen. Neuvottelukunta toimii puhelin- ja verkkoauttamistyön laadun edistäjänä.

Palvelun ylläpitäjä on Muistiliitto.

Onko sinulla kysyttävää?

MUISTINEUVO-tukipuhelin muistisairaille, läheisille sekä muististaan huolestuneille.

09 8766 550

Avoinna ma, ti ja to klo 12–17 (puhelun hinta operaattorin hinnoittelun mukaan).

Läheinen, kaipaatko tukea?

VERTAISLINJA-tukipuhelin muistisairaiden läheisille.

0800 9 6000

Avoinna ma–la klo 17-20 (puhelu on maksuton).