Valtakunnallinen vertaisryhmä yksin asuvan muistisairaan etäläheisille

Seuraavat tapahtumat:
16:45
18:00

Asutko sinä tai varhaisen vaiheen muistisairaus -diagnoosin saanut läheisesi Keski-Suomessa? Muistisilta yhdistää -hanke tarjoaa keinoja omien voimavarojen ylläpitämiseen sekä arjen tilanteiden ratkaisemiseen henkilöille, jotka huolehtivat yksin asuvan, varhaisen vaiheen muistisairaan arjen sujuvuudesta. Etäläheinen voi olla esimerkiksi sairastuneen lapsi, sukulainen, ystävä tai naapuri. Ryhmään voi osallistua, jos itse ja/tai sairastunut läheinen asuu Keski-Suomessa.

Etäläheisen rooli voi olla hyvin kuormittava ja yksinäinen. Suljetussa ryhmässä on mahdollista keskustella samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa ja peilata omia tunteita turvallisessa ympäristössä. Ryhmä tarjoaa voimaa arkeen ja uusia näkökulmia haasteiden kohtaamiseen. Toiminta on maksutonta eikä edellytä yhdistyksen jäsenyyttä.

Ryhmä kokoontuu teams-yhteydellä 2 kertaa kuukaudessa 4 kuukauden ajan. Joulun aikaan toiminnassa on tauko. Ryhmäkertojen aiheet voivat sisältää esimerkiksi voimavaralähtöisiä keskusteluja, tunteiden tarkastelua, tietoisuustaitoharjoituksia tai yhteistä keskustelua muistisairaan kohtaamisesta. Tervetuloa mukaan!

Lisätiedot ja ilmoittautumiset

Belinda Troger, p. 0400 422 564, belinda.troger@ksmuisti.fi