Utbildning

Minnesförbundet och dess medlemsföreningar arrangerar utbildningar för personer med minnessjukdom och deras närstående, föreningsaktiva, frivilliga, yrkesverksamma som arbetar med personer med minnessjukdom samt andra intresserade.

Utforska vårt utbud av evenemang och utbildningar i evenemangskalendern.

Fördjupning av minneskunskaper

Är kompetensen i er arbetsgemenskap uppdaterad? Behöver ni allmän kunskap om minnet, minnesstörningar och minnessjukdomar? Vet ni vad er arbetsgemenskap kan göra för att utveckla bemötandet av personer med minnessjukdom? Utbildningsevenemang skräddarsys i mån av möjlighet. Mer information kan fås direkt från närmaste minnesförening eller Minnesförbundet (kontakuppgifter längst ner på sidan).

Den årliga Minneskonferensen riktar sig främst till yrkesverksamma och de som arbetar med personer med minnessjukdom. Konferensen erbjuder idéer, stöd och nya perspektiv på arbetet samt erfarenheter från personer med minnessjukdom och deras närstående. Konferensen ger också ny information om minnessjukdomar och förstärker positiva attityder kring minnessjukdomar.

Mera information

Minna Teiska
Minna Teiska kehittämispäällikkö 044 727 7406 minna.teiska@muistiliitto.fi

Kehittämishankkeet ja -projektit, kehittämis- ja koulutuskokonaisuudet (työharjoittelut ja opinnäytetyöt), Muistikonferenssi