Utvecklingsverksamhet

Vår utvecklingsverksamhet strävar i enlighet med Minnesförbundets strategi mot ett minnesvänligt samhälle, där personer med minnessjukdomar och deras närstående lever ett gott liv och får det stöd och de tjänster de behöver.

Målet med utvecklingsverksamheten är att producera kunskap, påverka attityder och arbetsmetoder samt skapa nya verksamhetsformer och modeller. I centrum står stöd för vardagen för personer med minnessjukdomar och deras närstående, förverkligandet av deras rättigheter och främjandet av hjärnhälsa.

Vi följer forskningen om minnessjukdomar och hjärnhälsa och använder denna kunskap för att utveckla förebyggande åtgärder, vård och rehabilitering av minnessjukdomar. Minnesförbundets utvecklingsverksamhet sker i samarbete med medlemsföreningar, andra organisationer, forsknings- och utbildningsinstitutioner samt offentliga och privata aktörer.

Vill ni samarbeta kring produktutveckling eller behöver ni stöd i produktutvecklingsprocessen? Läs mer om vårt företagssamarbete här.

Centralorganisationens utvecklingsprojekt är påverkansarbete som är utformade för nationella behov eller som stödjer verksamhetsförutsättningarna för våra medlemsföreningar. Minnesförbundets medlemsföreningar har egna utvecklingsprojekt med fokus på att utveckla lokala och regionala verksamhetsmodeller.

Läs mera om våra projekt (på finska).

Mera information

Minna Teiska
Minna Teiska kehittämispäällikkö 044 727 7406 minna.teiska@muistiliitto.fi

Kehittämishankkeet ja -projektit, kehittämis- ja koulutuskokonaisuudet (työharjoittelut ja opinnäytetyöt), Muistikonferenssi