Etelä-Savon vapaaehtoisten ”kiitoskesäretki” toi hymyn huulille

Kysyessämme vapaaehtoisten näkemystä kiitosjuhlan järjestelyistä vastaus oli selkeä. Vapaaehtoiset toivoivat pääsevänsä yhdessä kesäretkelle.

Ja näinhän me retki tehtiin ja suunnaksi otettiin Rantasalmen Järvisydän ja naapurissa sijaitseva HakoApajan Aikhikylä.  Järvisydämen renkipoijjaan pitämän esittelyn jälkeen siirryimme nauttimaan piian pitopöydästä lounasta. Ruokailun lomassa puheensorinaa ja naurun tyrskähdyksiä oli mukava kuunnella. Ajatuksia vaihdettiin niin vapaaehtoistoiminnasta kuin kesästä ja kärpäsistäkin.

Vapaaehtoisia oli mukana yhteensä 35 Mikkelistä, Savonlinnasta ja Pieksämäeltä. Osa oli toisilleen entuudestaan tuttuja, mutta päivän aikana syntyi myös uusia tuttavuuksia.

HakoApajan Aikhikylän ainutlaatuiset uppopuista tehdyt rakennukset ja tarinat niiden takana herättivät ihastusta ja kiinnostusta. Kuulimme monen vapaaehtoisen kiitollisena ihmettelevän, miten he pääsivät tällaisenkin paikan näkemään vapaaehtoisten retkellä.

Kiitosjuhlan tavoitteena on tietenkin osoittaa arvostusta vapaaehtoisten toimintaa kohtaan. Siinä onnistuimme kuultujen kokemusten perusteella mainiosti. Retken muodossa järjestetty kiitosjuhla ylitti odotukset ja retkeltä saatu hyvä fiilis varmasti kannustaa edelleen jatkamaan vapaaehtoistoimintaa itselle sopivalla tavalla.

Kesäretki oli hyvä päätös kuluneelle toimintakaudelle ja sen myötä vapaaehtoiset lähtivätkin aurinkoisille kesälaitumille.

Kesä

jospa sen voisi

uudelleen kuulla

todeksi luulla.