Julkaistu 28.11.2017

Professori Hilkka Soininen liittovaltuuston puheenjohtajaksi

Muistiliiton syysliittovaltuusto kokoontui lauantaina 25.11.2017 Helsingissä. Kokouksen asialistalla oli muun muassa liittovaltuuston puheenjohtajan sekä hallituksen varapuheenjohtajan ja kahden jäsenen valinta.

Muistiliiton luottamusjohto 2018

Liittovaltuuston puheenjohtajana toimii vuonna 2018 professori, LT, FT, johtaja Hilkka Soininen (neurologian laitos, Itä-Suomen yliopisto). Liittovaltuuston varapuheenjohtajana jatkaa europarlamentaarikko Sirpa Pietikäinen. Muistiliitto kiittää väistyvää liittovaltuuston puheenjohtajaa Pirkko Lahtea kuluneesta kolmesta vuodesta.

Hallituksen jäsenistöön liittyi Maarit Kainulainen Kainuun Muistiyhdistyksestä sekä Jenni Kulmala Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksestä.

Muistiliiton hallitus 2018

Puheenjohtajisto ja hallituksen jäsenet

• puheenjohtaja: kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen
  • I varapuheenjohtaja: kansanedustaja Sari Sarkomaa
  • II varapuheenjohtaja: kansanedustaja Hannakaisa Heikkinen
  • Ulla Korpela / Varsinais-Suomen Muistiyhdistys ry (Kirsti Santamäki / Porin seudun Muistiyhdistys ry)
  • Nyky Vanhanen / Etelä-Karjalan Muisti ry (Aira Autio / Pirkanmaan Muistiyhdistys ry)
  • Maarit Karjalainen / Kainuun Muistiyhdistys ry (Jukka Tikanmäki / Suomen Dementiayhdistys ry)
  • Jenni Kulmala / Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys ry (Arja Jämsén / Pohjois-Karjalan Muisti ry)
  • Pekka Matala / Oulun Seudun Muistiyhdistys ry (Sirkka Koskela / Lapin Muistiyhdistys ry)
  • Elina Jaakovlew-Markus / Espoon ja Kauniaisten Muistiyhdistys ry (Heimo Keskitalo / Kouvolan seudun Muisti ry)
  • Jorma Lukkarinen / Keski-Suomen Muistiyhdistys ry (Markku Wulff / Pohjois-Savon Muisti ry)

Lisäksi hallituksen työn tukena jatkaa asiantuntijajäsenet geriatri, ylilääkäri Harriet Finne-Soveri sekä kokemusasiantuntija Jouni Rasi.

Muistiliitto kiittää hallitustyöskentelyn jättäviä jäseniä, Merja Riikosta ja Aila Tartia-Jalosta.

Liittovaltuusto vahvisti myös Muistiliiton 2018 toimintasuunnitelman ja talousarvion. Lisäksi valtuustofoorumi kävi vilkasta keskustelua ajankohtaisista aiheista, kuten palliatiivista ja saattohoidosta, eutanasiasta sekä vanhustyöntekijöiden taustan selvittämisestä.

Kuva Muistiliiton liittovaltuuston kokouksesta 25.11.2017. Eturivissä toiminnanjohtaja Eila Okkonen, liittovaltuuston varapuheenjohtaja Sirpa Pietikäinen, liittovaltuustoa viimeisen kerran luotsannut Pirkko Lahti sekä puheenjohtaja Merja Mäkisalo-Ropponen.