Julkaistu 23.11.2016

Neurologiset vammaisjärjestöt palkitsivat Joensuun NV-toimijat

NV – Neurologiset vammaisjärjestöt viettivät 40-vuotisjuhlaansa 23.11. 2016 juhlaseminaarissa Helsingissä. Seminaarissa palkittiin Joensuun vapaaehtoistoimijaverkosto ansiokkaasta NV-työstä neurologisesti sairaiden ja vammaisten ihmisten hyväksi.

Joensuun vapaaehtoisverkostoon kuuluvat Pohjois-Karjalan AVH-yhdistys ry, Joensuun seudun Epilepsiayhdistys ry, Pohjois-Karjalan Muisti ry, Pohjois-Karjalan neuroyhdistys ry, Joensuunseudun Omaishoitajat ja Läheiset ry, Joensuun Parkinson-yhdistys ry ja Suomen Dystonia-yhdistys ry. Verkosto on tehnyt yhteistyötä jo vuodesta 2003.

NV-tunnustus luovutettiin ensimmäistä kertaa. Kunniakirjan ja 500 euron stipendin oli vastaanottamassa Pohjois-Karjalan Muisti ry:n toiminnanjohtaja Leena Knuuttila.

Pohjois-Karjalan Muisti ry:n toiminnanjohtaja Leena Knuuttila NV-juhlaseminaarissa 23.11.2016 (kuva: Kaija Lindström / Epilepsialiitto ry)

NV-verkoston puheenjohtajajärjestön, Suomen CP-liiton, toiminnanjohtaja Tomi Kaasinen ojentaa tunnustuksen Leena Knuuttilalle (kuva: Arja Pasila / Suomen Parkinson-liitto ry)

NV on perustettu vuonna 1976 ylläpitämään ja edistämään yhteistoimintaa jäsenjärjestöjensä sekä muiden vammais- ja kansanterveysjärjestöjen, viranomaisten ja muiden yhteisöjen kesken. NV-verkoston yhteisenä tavoitteena on hyvä elämä neurologisesti sairaille ja vammaisille. Muistiliitto on yksi NV-verkoston 14 jäsenestä.

Lisätietoja: