Julkaistu 25.1.2022

Jenni Kulmala on Muistiliiton uusi puheenjohtaja

Gerontologian tenure track -professori Jenni Kulmala aloitti Muistiliiton puheenjohtajana vuoden alussa. Hän työskentelee muistisairauksien ja ikääntymisen tutkimuksen parissa Tampereen yliopistossa sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksessa.

Kulmala valmistui uransa alussa terveydenhoitajaksi, mutta jatkoi opiskeluja heti valmistumisen jälkeen Jyväskylän yliopistossa. Sieltä hän valmistui terveystieteiden maisteriksi pääaineenaan gerontologia ja kansanterveys vuonna 2005 ja väitteli samalta alalta tohtoriksi 2010. Väitöskirja käsitteli ikääntyneiden näköaistin vaikutusta toimintakykyyn, kaatumisiin ja kuolleisuuteen. Nyt Kulmala työskentelee Tampereen yliopistossa tenure track -professorin tehtävässä, jossa tavoitteena on vakinaistua professuuriin.

Työuransa ohella Kulmala on toiminut muistiasioiden parissa myös vapaa-ajalla. Hän ollut mukana Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksen ja Muistiliiton hallituksessa.

– Odotan innolla puheenjohtajuutta. Se on hieno mahdollisuus päästä kehittämään toimintaa yhdessä paikallisten yhdistysten kanssa, Kulmala kertoo.

Lue lisää Jenni Kulmalan ajatuksista blogista!