/fi/alasivut/ajankohtaista/muistiliitto-vammaisfoorumin-jaseneksi/

Uusimmat uutiset

Muistiliitto Vammaisfoorumin jäseneksi

Muistiliitto on hyväksytty Vammaisfoorumin jäseneksi. Vammaisfoorumi ry on 31 valtakunnallisen vammaisjärjestön yhteistyöjärjestö, joka edustaa 320 000 vammaisen suomalaisen ääntä ja edistää vammaisten ihmisten yhteiskunnallista asemaa ja hyvinvointia.

Vuonna 1999 perustettu Vammaisfoorumi edustaa Suomen vammaisjärjestöjä kansallisessa ja kansainvälisessä yhteistyössä, erityisesti Euroopan vammaisfoorumissa. Foorumin kotimainen vaikuttamistoiminta keskittyy vammaisten yhdenvertaisen osallistumisen turvaamiseen.

- Olemme iloisia siitä, että olemme mukana tässä arvokkaassa työssä ja voimme tuoda siihen muistisairaiden ihmisten ja heidän läheistensä äänen ja tarpeet. Osallisuuden turvaaminen on meille tärkeimpiä strategisia tavoitteita, ja se on osa myös Vammaisfoorumin toiminnan arvopohjaa, kertoo Muistiliiton toiminnanjohtaja Eila Okkonen.

Lisätietoja:

Eila Okkonen