/fi/alasivut/ajankohtaista/muistiliiton-ja-hotuksen-artikkeli-kansainvalisessa-lehdessa/

Uusimmat uutiset

Muistiliiton ja Hotuksen artikkeli kansainvälisessä lehdessä

Muistiliitto tilasi vuonna 2015 Hoitotyön tutkimussäätiöltä (Hotus) katsauksen muistisairaan ihmisen elämänlaatuun yhteydessä olevista tekijöistä ja niistä interventioista, joilla muistisairaan ihmisen elämänlaatua voidaan edistää. Tämä katsaus oli tärkeä pohja Hyvän hoidon kriteeristön uudistustyölle (2016). Kriteeristö on työkirja, joka tarjoaa muistityön ammattilaisille välineitä muistisairaiden ihmisten ja läheisten hyvän hoidon ja kuntoutuksen kehittämiseen.

Tämän yhteistyön pohjalta on nyt julkaistu artikkeli kansainvälisesti arvostetussa Dementia-lehdessä. Muistiliitto näkee erittäin tärkeänä, että muistisairaiden ihmisten elämänlaatua ei unohdeta, kun keskustellaan hyvästä hoidosta, hoivasta ja kuntoutuksesta.

Lisätietoja:

Eila Okkonen
puh. 09 6226 2010, 040 455 1329
eila.okkonen(at)muistiliitto.fi Muistiliiton kehittäminen, toiminta ja hallinto sekä yhteiskuntasuhteet. Muisti-lehden päätoimittaja.

Sivu päivitetty 9.8.2017